Med risk för att låta som en riktig bitch som helt och hållet vill vara ifred från alla människor av det manliga könet tycker jag faktiskt inte att det är allt för mycket begärt med någon form av RESPEKT!!!

Detta är till alla er fransktalande personer av manligt kön.

Känner ni igen er i följande situation? Är det första ni gör, när ni ser en okänd tjej som behagar erat synfält, att använda er av någon variant av följande mening:
"Hej (fyra av ett sliskigt leende), du är söt/snygg/förtjusande/underbar, får jag slå mig ner/följa dig på vägen/röra ditt hår, vill du ta en drink/äta middag/följa med hem till mig och ha lite 'kul'", eller någonting åt det hållet, får ni gärna, från och med nu, hålla käften.

Vad är det ni egentligen vill att man ska svara på era fraser, då ni oftast väljer att upprepa dem med högre och högre röst så många gånger som ni kan hitta på olika varianter av att säga samma sak såvida man inte svarar?! Och VARFÖR kan ni inte bara låta oss flickor typ dricka en juice/gå över gatan/köra bil/åka metro/köpa veckotidningar eller TYP NÅGONTING på egen hand?

En gång är det kul, men det är faktiskt mest bara skrämmande. Och äckligt.

Så.Lämna.Mig.I.Fred.
S'il vous plait.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!