Kvällen före - sista bikten

Mål med första dagen i skolan:

  • Inte komma för sent.
  • Inte göra bort mig, som att fisa högt eller tappa bort mina klasskamrater eller berätta att jag älskar melodifestivalen.
  • Inte spilla – varken på mina egna eller på någon annans kläder. Spiller fan alltid när jag är nervös.
  • Inte berätta dåliga vitsar för att lätta upp stämningen, typ: ”i Umeå går det vilt till på bussen, men i Göteborg har jag hört att man kan hamna på en riktig spår-vagn”, och sedan skämmas när ingen skrattar… vilket jag faktiskt också brukar göra när jag är nervös.
  • Hitta en vän.
Puss och kram, amen.
Kommentarer
Postat av: mysan

Men du... Vet du inte att de dåligaste skämtet kallas just Göteborgsskämt ? ;)

Skrivet den 2012-08-22 kl 05:15:35

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!