MALTA

Iakttagelser från en ö nära mig:
  • Landet Malta består egentligen av tre befolkade öar; Malta, Gozo och Comino
  • Befolkningen snackar inte Engelska som jag tidigare trott. De snackar ett konstigt språk som de kallar Maltesiska. Alla KAN dock prata Engelska... om de vill...
  • Franska är icket ett gångbart språk på ön
  • "Vi ses på flygplatsen" är en dålig mötesplats
  • Långkalsonger, kofta och skinnjacka behövs ej under dagtid
  • Bilarna har ratten på fel sida (vilket senare visade sig bero på att de har vänstertrafik)
  • Busschaufförerna är troligen de galnaste i hela Europa
  • Alla heter Borg i efternamn
Efter att jag redit ut dessa punkter hade jag en mycket behaglig semester.


Tack Dennis och Åskar för en weekend hos Four seasons!
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!