Heta budgetresor

Sitter och trixar med resor som äger rum inom den närmaste - och även den lite längre förutseende - framtiden, och jag gör det på sajter som går ut på att mänskligheten fortfarande litar på varandra. Man liftar med andra människor och sover gratis på någons soffa. Det kan låta lite farligt och osäkert, men de flesta har ju faktiskt en alldeles äkta internet-profil där man kan se vad det rör sig om för människor!

Om det funkar så är det ju superbra. Min Barcelona-resa om två veckor kommer att kosta 50 euro när jag liftar via sajten covoiturage.fr, att jämföra med flygets 80 euro (plus transport till och från flygplatsen) eller tågets 140 euro!

Vårat boende i Montpellier den kommande helgen blir helt och hållet kostnadsfritt om vi följer planerna och campar i Theos vardagsrum. Vi ska spela musik och äta pannkakor tillsammans är det tänkt. Tydligen ska det dessutom hostas två mexicanska flickor samtidigt som oss, så det kan bli ett jädra drag!

Couchsurfing.org

Sorry Dennis. Du var inte så jättepigg på det här med liftandet, jag vet, MEN - eftersom jag lovat att skicka alla registreringsnummer till Muriels mobil så kan de i alla fall knipa slyngligen om jag våldtas och styckmördas, bra va?
Mamma - det här med främmande människors soffor är nog inte någonting som faller dig i smaken, men jag åker tillsammans med Amanda och Louise och vi lovar att ta hand om varandra. Förlåt om jag oroar dig, men du hade förmodligen ändå fått reda på det förr eller senare... och då hade du blivit arg för att du inte fått veta någonting i förväg. Men säg inget till mormor är du snäll. Peace.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!