Veckan med svensken

Idag lämnade min karl mig till förmån för sydligare breddgrader.
Vilken vecka vi haft dock - helt amazing.

Det enda som inte varit på vår sida är vädergudarna. Annars har vi strosat runt i Paris och tittat på Eiffeltornet, Champs-Elysée, Triumfbågen, Louvren (jag har stått öga mot öga med Mona-Lisa!!!) Notre-Dame, Sacre-Coeur, och dessutom några otroligt trevliga restauranger med god mat och gott vin.

I Toulouse har vi besökt Place du Capitole, Dennis har kollat in familjens stora villa (där han upptäckte ett nytt rum varje dag typ) och vi har prövat på nattlivet i Castelnau d'Estretefonds, vilket bestod av ett glas öl eller vin på den lokala pizzerian.

Dennis har dessutom fått uppleva livet som retard, som han beskrev det med sina egna ord, eftersom att han inte förstod vad någon sa. Jag har upptäckt att jag har oanade talanger för ämbetet som svensk-fransk tolk. Dennis har  fått handskas med Frankrikes sämsta ficktjuv, som av förklarliga skäl inte lyckades sno någonting.

I övrigt har vi spenderat mycket tid till att strosa runt hand i hand och njutit av våren i Frankrike. Det må vara en kliché, men ja, den är minst sagt romantisk.

I morse lämnade jag av honom på flygplatsen.
Han ska iväg på nya äventyr medan jag stannar kvar i Toulouse och fortsätter att uppleva mitt. Vi är unga, och vi njuter av det. Vi hungrar efter mer och världen är vårat smörgåsbord!

Avskedet var inte speciellt tårfyllt, tvärtom såg vi fram emot den kommande tiden, trots att den kommer att spenderas på olika håll.

Och dessutom - det är endast fem veckor tills vi syns igen.

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Så fint du skriver jag blir riktigt rörd så här på måndagmorgon. har Dennis hört av sig från Malta?

Skrivet den 2012-03-26 kl 09:18:31
Postat av: Ulrika

Vilken underbar bild. Det är så roligt att läsa om era äventyr. Ni verkar ha haft det fantastiskt.Jag skulle också vilja uppleva Paris.Dennis berättade att du Liv tagit mycket bilder, vad bra...då får vi titta sedan.Alla hälsar

Kramar Ulrika

Skrivet den 2012-03-26 kl 10:03:06
Postat av: ma

Ni är ju hur söta som helst.

Skrivet den 2012-03-28 kl 20:34:01

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!