Tävling avblåst

Klippsamling om regeldiskussionen deltagarna emellan

Efter den här diskussionen tyckte jag att det stod klart att vi inte skulle göra en video. När de färdiga resultaten kom upp på tuben visade det sig att dock att Louise inte riktigt accepterat de villkoren.

Resultat: Jävligt tråkigt klipp jämfört med jävligt roligt klipp.

Vad jag försöker säga är, jag hade kunnat göra det bättre. Om det var hennes regler som gällde.

Istället står jag där, och flåsar som en galning och sjunger falska toner eftersom jag skulle få ihop allt i ett och samma klipp såsom idén förespråkade.
Jag hade kunnat sjunga in verserna separat.
Jag hade kunnat göra en video.
Men det var väl liksom inte riktigt det vi var ute efter.

Jag vill inte att ni ska se båda klippen, jämföra dem och tänka: "kan hon inte bättre än så"?
För visst, enligt min idé så kunde jag förmodligen inte det, nej.
Men enligt hennes idé så hade jag troligen kunnat gjort det, ja.

Därav anledningen till att jag skickade ett mail till min mottävlande och ogiltighetsförklarade tävlingen.
Var det enligt hennes idé vi spelade efter - videoidén - så tycker jag att det borde ha förtydligats. Den här gången spelade vi på olika villkor och det känns inte rätt.

Uppföljning på detta kommer som sig bör.
Kommentarer
Postat av: Kinglouie

Hej Liv!



Mitt svar på detta är att ja, tävlingen handlar yes indeed om sången.



Men sen hur man väljer att presentera det är väl upp till individen? Precis som i shufflandet där vi valde något olika presentationer och videoupplägg (du hade extra-folk som dansande in och ett intro och eftertexter, väldigt likt en sådan video du hänvisar till att jag gjort ovan, "även fast" det var shufflandet som var huvudarrangemanget)



Vår konversation ovan visar bara för mig på att vi inte BEHÖVDE göra hela video-tjossan-hejsan-grejen.



Tack för mig!



ps. Någon objektiv utomstående som kan framföra sin åsikt eftersökes!

Skrivet den 2012-03-30 kl 12:52:51
URL: http://mialouises.tumblr.com
Postat av: Kinglouie

Sen kan man ju också lägga märke till att det inte är en rullande konversation som Liv lagt ut, utan 5 valda utdrag som hon satt lagt ut på ett passande sätt-



Uttalandena hon argumenterar med är något out of context så att säga, haha

Skrivet den 2012-03-30 kl 13:04:11
URL: http://mialouises.tumblr.com
Postat av: Anonym

THIS IS WAR

Skrivet den 2012-03-30 kl 13:11:59

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!