Skottdåden i Frankrike

Ja, skottdåden har varit i Toulouse.
Och i Mountaban.
De två städer där jag vistas dagligen, ofta i sällskap med Lison.

Det har varit otroliga rabalder här nere. Poliser har bevakat metrostationerna, patrullerat gatorna, inspekterat bilar. Många publika inrättningar - såsom stadens sportanläggningar, bland annat Lisons badhus - har stängts ner under utredningen. Rektorn har besökt franskakurserna och bett oss elever att hålla oss inomhus om kvällarna - möjligen för att vi, liksom offren, i grunden var utlänningar.

Nu verkar de ha hittat galningen. Det känns skönt.
Vill även påpeka att varken jag eller några bekanta till mig eller min värdfamilj har kommit till skada.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14555122.ab
Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Så skönt att höra att gärningsmannen är gripen. Det var tydligen IP-adressen som gjorde att polisen fick ett spår att gå efter. Det har varit mycket på nyhetssändningar och tidningar om dåden i Toulouse.

Hälsa Dennis också.

Skrivet den 2012-03-21 kl 10:22:33
Postat av: Louise

Huga.

Skrivet den 2012-03-21 kl 18:33:42

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!