Skottdåden är - förhoppningsvis - över

Så, galningen dog.
Det visade sig att han bodde i samma kvarter som min franskalärare. Hon hade legat vaken i stort sett hela natten och lyssnat på polisens smällare.

Världen är liten.

Att han sedan skulle dött av fallet från fönstret, vilket de första ryktena sade, förklarade hon som en myt då hon visste att han bodde på första våningen. Sedan kom uppgifterna ut om att han blivit skjuten i huvudet.

Med flit eller inte, frågar man sig?

Hur som helst känner jag mig aningen lugnare nu när jag knallar omkring på stadens gator.
Åtminstone tills nästa Al-Qaida-galning hittar ett vapen.

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Det har varit mycket skriverier om händelserna i Toulouse.Skönt att det är över. Det sägs att galnigen sköt när han hoppade ut genom fönstret.

Skrivet den 2012-03-23 kl 11:01:36

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!