LIVANS GRODSKOLA

När Lison hörde att jag ätit grodlår i Paris, fick hon begäret var enda fransk kvinna skulle fått i hennes situation - hon ville också ha. Grodlår fanns att köpa på snabbköpet fem minuter härifrån, sedan var det upp till Toulouses längsta och blondaste Au Pair att tillaga dem i äkta French style med goda råd och hejarop från värdmamman.

Härmed titulerar jag mig själv fullvärdig grodberedare, och i god, sportslig anda delar jag med mig av mina nyförvärvade kunskaper till alla er fans som följer min blogg!

LIVANS GRODSKOLA
- en guide i 10 enkla steg -

1. Köp hem rikligt med grodlår, eller ja, hela grodbenen som de egentligen består av


2. Blötlägg grodlåren, låt de sedan torka av i ett durkslag


3. Vänd grodlåren i vetemjöl, det vill säga, panera dem


4. Lek med dem en stund


5. Lägg upp dem på rad. Egentligen inte helt nödvändigt, men det ser väldigt roligt ut.


6. Stek de panerade grodlåren i både smör och olivolja. Snåla inte med fettet!


7. Hacka en ofantlig mängd vitlök


8. Tillsätt vitlök och persilja till grodorna som fräser i stekpannan (här fick jag hjälp av värdpappan. Vet inte riktigt varför han hjälpte mig med just persiljeklippningen, men ja, saxar är ju kanske lite farliga ändå)


9. Stek tills de fått en gyllenbrun färg - dock inte för länge, då blir de torra!


10. Servera, ät och njut

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj,vad jag har visat dessa roliga bilder på grodlåren. Har verkligen skrattat åt dessa bilder.sköt om dig.kram Ulrika

Skrivet den 2012-04-09 kl 21:28:46

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!