En riktig, fransk restaurang

Spécialité de cuisses de grenouilles persillées, 19 Euro. Serverades med husets egna pommes frites.

Själva rätten, fem stycken hela grodben - lår, vader, fötter, buk och hela köret. Friterade och kryddade med persilja och vitlök.

Mest imponerad blev jag nog över den lilla lime-skålen med vatten som jag fick på sidan om, "för att doppa händerna i när jag blev kladdig". De okända, jättefranska människorna känner mig för väl. Själva rätten? Konsistensen påminde rätt mycket om kyckling, köttet i sig var dock rätt smaklöst. Fungerade å andra sidan alldeles utmärkt om man kryddade med en riklig mängd salt.

Dennis var lite ledsen över att de inte hade en engelsk meny övervägde länge det säkraste alternativet, cheeseburger. Några grodor var verkligen det inte frågan om. Efter att jag skrämt upp honom med ryktet om att de både lägger grodor och sniglar på franska cheeseburgers vågade han sig dock på att testa kalvköttet, och verkade rätt nöjd över sitt val, han med.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!