Resan

Inom 48 timmar transporterade jag mig sträckan Castelnau d'Estretefonds - Lycksele, vilket innebar transport med bil, 3 flyg, en shuttlebuss, ännu en bil, cykel, inlandsbuss och till sist upphämtning på busstationen. Nu sitter jag hemma i mammas soffa och skriver på mammas dator. Mamma, som är på jobbet, vet ingenting. Pappa blev väldigt överraskad. Det blir nog en liten överraskelse för mamma också.
 
I Frankrike fotade jag allting som kändes konstigt för en svensk. Nu kommer jag på mig med att fota allt det som skulle kännas konstigt för en fransk! Jag känner mig dessutom väldigt obekväm med att alla pratar så bra svenska, och att alla är så blonda. I'M ONE OF THEM.
Sedan slås jag också över hur vackert det faktiskt är i vårat Norrland. Gräset är så grönt, vattnet är så blått, luften är så frisk. Träden växer höga och arkitekturen är enkel och robust. Jag vill visa det för alla som är kvar där nere, kom hit, det är det här som är mitt hem! Och jag älskar det!
 
Synd bara att det är så förbannade kallt. Satt bredvid en dam idag som tagit av sig långkalsongerna förra veckan. Då längtade jag redan tillbaka.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!