Hockeyhelg

I helgen hade jag två hockeymatcher, en i Bordeaux och en i Toulouse.
Såg ungefär lika smart ut som vanligt på isen.


I Toulouse mötte hemmalaget serieledande Mulhouse, ett lag som i stort sett är uppbyggt av Svenska spelare och ledare. Två ledare och fyra-fem spelare om jag minns rätt, varav två av spelarna till och med spelat i min hemmaklubb Lycksele SK!

Mulhouse intog planen med storm och vann matchen med 2-9. Själv gled jag runt med humöret på topp och snackade en blandning av franska, svenska och engelska, allt efter vad spelarna behagade.

Efter matchen sågs vi uppe i baren, tog en öl (eller ja - fanta för min del) och pratade om goda svenska minnen och om livet och framtiden i Frankrike.
Svenskar, ni fattas mig!
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!