Etapp 1

Efter ett, nåja, inte allt för blött avsked tog jag mig från Umeå till Stockholm igår. Där hade storasyster Elin lovat att råda bot på allt vad resfeber heter, och bokat in mig på ett pass Body Combat där hon själv stod som instruktör.

Elin taggar combat

Jag taggar också combat, lite väl entusiastiskt med tanke på att jag inte visste vilket slit som väntade

Jag hade mer än fullt upp med att hålla koll på att armar och ben flög åt rätt håll i slag och sparkar, medan Elin gjorde precis samma sak - fast mycket snabbare och mycket snyggare - och dessutom hann med att skrika uppmanande ord till alla oss andra. Mycket imponerande!
Efter passet uppmanade hon sina deltagare till att gå vidare till gymmet och köra ur sig det allra sista, själv satt jag i ett hörn och svettades och hoppades att jag inte skulle spy upp lunchen. Luftslagsmål alltså. Vi struntade i gymmet och gick hem och lagade fondue istället.

Bostaden i kungliga hufvudstaden
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!