Montauban

Ni kanske tycker att jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna. Jag har varit upptagen. Jag har jobbat. Ja, jag gör faktiskt det ibland.

Stor del av mina senaste dagar har tillbringats i grannstaden Montauban där Lison har sina simträningar. Nu, under loven, har hon tre timmars intensivträning per dag. Räknar man med duschtider, mellanmål och körsträckor så tar det ca 5 timmar per dag. Föräldrarna har dessutom haft flygningar och städerskan har semester, så ja, matlagning och annat hushåll har också tagit upp en del tid. Sedan passade jag på att gå ut i måndags när det väl fanns en lucka.

Min vän Claudia har semester. Hon tyckte att Montauban lät som ett spännande ställe, så hon hängde med mig dit och turistade. Fett kul dag!

Idag har jag städat barnens rum, sedan finns det ungefär ett ton tvätt som väntar på att strykas. Under tiden jag roar mig vid strykbrädan får ni njuta av lite bilder från den tidiga vårens Montauban. Kan bara inte förstå att det finns så mycket konst och kultur i vart enda hörn av hela Frankrike!

Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!