Alperna - After Ski

Alperna var - kort och gott - helt amazing.
De utlovar skidåkning i världsklass. De bjöd på skidåkning i världsklass.

Jag har helt klart förbättrat mina alpina kvalitéer. Inte för att skryta eller så, men jag var faktiskt rätt haj på de svarta pisterna i slutet av veckan. För svarta pister har det blivit många av. Av alla La Plagnes 130 nedfarter kan jag ge mig sjutton på att jag åkt nästan alla av de som målats i pistkartans mörkaste kulörer. Och tja, jag överlevde ju. Jag säger inte att jag var bra - men jag var banne mig inte sämst.

Familjen har haft mängder med Au Pairer. Det är inte lätt att stå ut i mängden, det vill jag lova. De har aldrig påstått att jag är den smartaste, snällaste, punktligaste, mest välutbildade eller ordningssammaste Au Pairen. Men, så kom då dagen då Lucas av en slump berättade att jag var den överlägset bästa Au Pairen hittills på att åka skidor. Det må kanske inte vara det första en Au Pair vill höra för att känna sig lyckad, men jag har bara en sak att säga: WIN!

Nå, nog om mina självkänslebooster, och tillbaka till Alperna. Förutom skidåkningen finns det även ypperliga tillfällen till att träna upp sin gourmetmage bland de franska fjälltopparna. Fin champagne, kryddat varmt vin, choklad med chantilly (har jag berättat för er om chantilly? Om inte måste detta ske!) och kulinariska läckerheter med mer ost än vad välutbildade dietister någonsin sett i sina läskigaste mardrömmar. Apéritif, huvudrätt och efterrätt. Restauranger med uteserveringar i pisterna. Barer med skinfällar framför öppna spiser. Middagar i vårat 4-stjärniga lägenhetshotell.

Jo, jag har haft det bra.
Imorgon kommer bilder. Ni kommer inte att bli besvikna.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!