Snön ligger kvar

Snökaoset skapar verkligen kris här i familjen.

Philippes flyg till Paris, där han skulle hålla kurs, ställdes in. Sedan körde han bilen i diket och fick lämna den på verkstaden.

Muriels flyg, där hon skulle agera pilot, ställdes också in. Hon begav sig hemåt, upptäckte dock att den ena snökedjan hade halkat av och fastnat på bilens framaxeln, förde tydligen ett väldans oljud. Bilen är nu obrukbar.

Lison blev hemskickad från skolan idag, det var bara 2 lärare och 25 elever där. På hela skolan. Resten hade inte tagit sig dit pga snön.

För min del? Jag tog min Twingo till affären och köpte chokladmousse. Tycker att hela situationen är ganska underhållande om jag ska vara ärlig.
Kommentarer
Postat av: Gun-Britt

Hej

ovanligt med snökaos i Sydfrankrike. Du gjorde det bra som klarade bilresan.

kramar till dig

Skrivet den 2012-02-07 kl 21:04:37

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!