Fem månader, inte mer.

Alltså pappan måste ju lida av någon form av tvångstankar.

Efter uttryck som "du måste stänga dörrarna i en viss ordning", "du måste skära jättetunna skivor av korven" (men det är väl ändå jag som ska äta korven?!) och nu senast idag, då han kom in och granskade min städning, "du måste slå av elementen och öppna fönstrena när du dammsugar".

Alltså, va?

Nejmen visst. Jag är förkyld, jag blev förmodligen smittad av din dotter nu när jag sprungit efter henne och plockat snytpapper i en veckas tid. Det är minusgrader ute. Du tycker det känns som en vettig idé att stänga av elementen och öppna fönstrena, för att dammsuga lite? Exakt VARFÖR är det en bra idé? Varför kan jag bara inte vädra rummet när jag är klar med dammsugningen? Vem öppnar egentligen fönstren när de dammsugar? ALDRIG DU I ALLA FALL, DU HAR VÄL ALDRIG NÅGONSIN DAMMSUGAT!

Det var ungefär vad jag ville säga. Istället svarade jag följande:

"Okej".

Min outtagna ilska får mig även att tänka på den gången som jag glömde stänga av en fläkt, åkte iväg och handlade, när sedan pappan kom hem och hittade fläkten påslagen och gick helt bananas. "Du måste ju vara noggrann med sådant här, tänk efter! Det här kostar mig MASSVIS med pengar att ha fläktar som står och rullar!"

Öh, nej, jag tror inte att den där fläkten kostade dig MASSVIS med pengar. Dessutom har du verkligen MASSVIS med pengar, så jag tror att du kan bry dig om vettigare saker än att jag glömde en fläkt påslagen en gång. Okej? Överens?

Nej. Du är nog inte överens om det.

Som en duktig Au Pair ska man bara hålla käften och göra som man blir tillsagd.
Jag känner på mig att, om tvångstankarna fortsätter, kommer jag inte att vara en speciellt duktig Au Pair speciellt länge till.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!