Det är inte STUDIERNA som är svåra

Jag förstår verkligen ingenting av mina distansstudier. Vad gäller? Hur funkar det? Var hittar jag uppgifterna jag ska göra? Var är mina seminarium egentligen? Vilken studiegrupp tillhör jag?  Vilken litteratur ska jag egentligen införskaffa? Vad ska ha jag alla mina 200 mailkonton och frontersidor till? Informationen är ytterst oklar.

Istället får jag massvis av brev skickade till mig om kårmedlemskap och hur jag hittar på universitetsområdet, och att universiteten är så fiiiiiina och braaaaa och att jag har gjort rätt val.

JAG ÄR JU INTE DÄR, PAPPHUVUDEN! DET ENDA JAG VILL ÄR ATT LISTA UT HUR ERA INTERNETPORTALER FUNGERAR!

Och nej, vilken utbildning jag än väljer att läsa senare i livet kommer den inte att ha någonting med datorer att göra. Jag hatar datorer.

Är det någon som har erfarenhet av internetstudier får ni gärna höra av er med tips och stöttande ord. Jag finns i kommentarsfältet, eller på facebook, eller på mailen, eller på Skype.
Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej kära Liv! Jag har erfarenhet av distansstudier men för mig flöt det på helt problemfritt. Inte så mkt hjälp för dig med andra ord. Fast jag vet att de brukar vara väldigt flitiga att svara på mejl och dumförklarar aldrig, du kan fråga om allt! Så släng ihop ett mejl med alla dina frågor till din kursansvarige eller någon studievägledare på universitetet. Lycka till! Kramar

Skrivet den 2012-02-01 kl 22:24:21

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!