Revolutionen tar nya former

Tisdag, lunchtid.

Jag, Muriel, Lucas, Lison och fyra av Lisons kompisar sitter i salongen. Alla har tjocktröjor på sig. Alla fryser.

Lisons kompis 1: Är det inte... lite... kallt?
Jag, Lison, Lucas, Lisons kompis 2 och 3: Jo...
Muriel: Ja... Philippe stängde av elementen förra veckan när det var varmt. Han trodde inte att vi skulle behöva dem mer.

Tystnad.

Muriel: Ja men ni vet, det blir ju så jättevarmt om man har elementen på när det är... varmt.

Tystnad.

Muriel: Han tycker att man kan ta på sig en tjocktröja om det blir lite kallt istället.
Jag: Jag har två på mig. Och jag sover i mina slalomsockar.

Tystnad.

Muriel tar fram sin Iphone, klickar upp en väderapplikation och studerar den en liten stund.

Muriel: Det kommer vara kallt ända fram till helgen.
Lucas (reser sig upp): Då gör vi något åt det här. Nu slår jag på elementen, för vet ni vad? Pappa kommer inte hem förrän på torsdag. Han kan inte märka något förrän då.
Jag, Lison: Smart tänkt!
Muriel: Flickor, ta en glass och låtsats att ni inte sett hört någonting. Lucas, jag hjälper dig.

Vi säger inte att vi arbetar mot dig. Vi säger bara att du har fel.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!