Lita aldrig på din behovstrappa när det gäller underkläder

Kvällen spenderades i grannstaden Mountabaun under tiden Lison hade sin träning. Lagomt stort ställe för att kolla i skyltfönster och dricka juice på café.

Då jag ändå strosade runt där bland butikerna bestämde jag mig för att det var dags att köpa lite nya underkläder, då jag av någon anledning endast packat ner 3 BH:ar i mitt gigantiska bagage (?). Är det någonting det finns gott om på shoppinggatorna i Frankrike så är det underklädersbutiker. Bra. Siktade in mig på första, bästa (minst svindyra) butik med stora 50%-plancher i skyltfönstret med avsikt att fynda.

Nu är det ju inte så att jag behöver några superflashiga underkläder direkt.
Mr D bor 3175km härifrån, jag har inga jättemeloner till bröst och jag jobbar som Au Pair till en 12årig flicka som troligen inte bryr sig. Allt jag behövde var en bra, funktionell formgivare till mina persikor.

Det visade sig dock ganska snart att Frankrike har ett annat system för att sätta storlekar på kläder.
Stackars expiditen, hon fick direkt börja leta, räkna och mäta för att till sist hitta mig en BH i något så när passande storlek till den dumma Svenskan. Hon gjorde dock sitt jobb väl, och 5 minuter efter den ordinarie stängningstiden stod jag framför kassan och såg nöjd ut medan hon slog in en röd liten bysthållare (flertalet storlekar större än i Sverige) med matchande spetstrosor på kvittot. Dock... utan att slå in rabatten?

Expediten, översatt från Franska: Nej, det var rea på alla BH:ar du prövade, utom just denna! Det var ju synd kan man tycka!

Ja, det var synd, ja. Inslaget och klart. Expediten hade jobbat övertid för att hjälpa mig. Underkläderna var ju - trots allt - fina. Det var den enda BH:n som passade bra. Jag hade inte hjärta att säga nej.

Jag betalade och gick därifrån.

Så nu sitter jag här, med French Lingerie till ett värde av 37 Euro, och funderar över vilken dag jag ska vara lite exta snygg där under - till ingen nytta alls.
Underklädesköp i världens främsta underklädesland, så bra gick det.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!