Och plötsligt gick det upp för mig varför jag hamnade i södra Frankrike

Åh - kom på att jag ska göra som alla de stora, fett koola bloggarna och visa upp mitt senaste shoppingfynd på bloggen. En liten dagbok att ha här i Frankrike! Skriver bland annat en vin-lista med namn, druva och region på alla goda viner jag prövar här nere.

Helt seriöst - kan någon kolla upp om vinet 'Domene de Nomtel' från Fronton finns på systembolaget? Det är utan tvekan det godaste vita vinet jag någonsin druckit. Pris, nummer och hylla på Sveriges alla systembolag borde stå på alla mina födelsedagskort när jag fyller 20.

Ett plus är dessutom att själva vingården Domene de Nomtel ligger nära Castelnau. Den, och 4-5 andra vingårdar, finns inom 2 mils radie. Kollar man inom 5 mils radie finns det säkert 10-12 till. Det känns nästan som om jag bosatt mig granne med Mekka. Det vore ett brott mot mänskligheten att ha denna chans och att INTE åka runt på gårdarna under min lediga tid och utföra seriösa, slumpmässiga kvalitétstester! Dyrka vinet litegrann. Kyssa marken där druvorna växer. Äta druvor i smyg. Snacka med hönsen. Ni vet.

Min nya anteckningsbok av Christian Lacroix, så snygg att jag nästan inte vill skriva i den men förhoppningsvis är den full med essentiell information när jag kommer hem!
Kommentarer
Postat av: Anonym

boken var ju helt fantastisk!

Skrivet den 2011-09-29 kl 10:29:31

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!