Muc..oxe?

Jag vet vad ni tänkte när ni läste det förra inlägget. "Äter hon crêpes? Godsaker nu igen? Ojojoj vad fet hon kommer att bli där nere i gourmetlandet!" Men ICKET! Inte idag.

Lucas kom med förslaget om att vi skulle dra ut på en löprunda tillsammans denna morgon, kanske dels för att hitta på någonting tillsammans, kanske dels för att han gissade på låga siffror i min lilla tävling. Eller så tyckte han bara att jag såg ut att behöva en vettig hobby.

Denna dag fanns det hur som haver ett lopp i Toulouse där man skulle springa för att dra in pengar till forskning för mucoviscidose. Vi, tillsammans med några grannar, bestämde oss för att delta.

Jag hade ingen aning om vad mucoviscidose var för någonting, men när jag nu kollar upp det på Google translate står det att det betyder CF, och wikipedia menar att CF betyder Cystisk fibros. Otrevlig sjukdom. Jag visste i alla fall att det hade med luftvägarna att göra och tyckte att det lät bra med forskning.

Jag, Lucas, Hugo och Eroin (ungdomarna alltså) skulle springa i ett lag. Tävlingen gick ut på att man skulle springa så långt som möjligt - UNDER TVÅ TIMMAR?!
Två timmar är inte bra. Ni som känner mig vet nog att jag hatar två timmar. I alla fall om de ska innehålla löpning. 150m löpning är nog. 5km löpning är mer än jävlar nog. Längre än så och det är snarare ett självmordsförsök än träning.

Men vad gör man? Jag var där, jag hade träningskläder, jag hade nummerlapp, jag hade ett lag. Och jag ville liksom visa att det finns NÅGONTING som jag är bra på annat än att inte kunna prata flytande franska. Trist att det just skulle bli löpning. Jag är ju helt seriöst inte bra på löpning.

Varje varv var 1,5km, vi sprang vart 4:e varv och under två timmar sprang vi 27 stycken. För mig innebär det overkliga10,5km. Över en mil. Har aldrig hänt tidigare och hoppas innerligt att det dröjer innan det händer igen.

Men nog smakar crêpesen fantastiskt!

Jag och Lucas framför en jättesuperdupercool trofé som ett rugbylag har vunnit (nämnde jag att rugby är it-grejen här i Frankrike?)
Charmtrollet Lison! Som ni ser är vi syskon genetiskt också. Skulle i alla fall kunna vara.
Kommentarer
Postat av: Syster

CF som du pratar om. Är ju det om Henke har Roslund du vet. Om du vill relatera till något?

Skrivet den 2011-09-26 kl 13:39:26
URL: http://myyandersson.blogspot.com/
Postat av: Syster

CF som du pratar om. Är ju det om Henke har Roslund du vet. Om du vill relatera till något?

Skrivet den 2011-09-26 kl 13:39:54
URL: http://myyandersson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Aah, okej. Det hjälper faktiskt till lite. Om du ser Henke kan du ju hälsa att jag sprungit lite för honom.

Skrivet den 2011-09-26 kl 21:32:04

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!