TOULOUSE

Efter en lång dag med många upplevelser är jag alltså äntligen framme i Toulouse. Åter igen en eloge till Sankt Sigfrids B&B, ägaren skjutsade mig till flygbussen imorse och vägrade att ta emot dricks för tjänsten! Note to myself: jag måste definitivt börja styrketräna igen, 35kg bagage är alldeles för mycket för en tjej som knappt väger det dubbla.

Har du någonsin suttit i cockpit med ett glas champagne i handen under en inflyging till Paris?
Det har jag.

Har du någonsin fått hela av Air France's lastband att stanna och personalen att kliva in bland bagaget för att leta rätt på din väska? Det har jag. (eller nja, äran för det får jag nog ge till Philippe).
PGA nya regler inom Air France kunde de inte checka in min väska hela vägen från Göteborg till Toulouse, så Philippe valde att ta med den i planet. Bara sådär. No big deal.


Planet som fick mig att känna mig liiiite coolare än vad jag gjort tidigare

Men så, dagen i korthet:

* Åkte alltså i cockpit från Göteborg till Toulouse och drack champagne
* Åkte privatbuss från flyget till gaten
* Sprang fram och tillbaka i Charles de Gaulle för att hinna med incheckning och plan - MED min gigantiska packning!
* Flög till Toulouse Blagnac
* Åkte bil med Philippe till ett mindre flygfält där Lucas, igår fyllda 17 år, tog sin pilotexamen för små flygplan. Drack mera champagne för att fira att han klarade det.
* Åkte hem till familjen. Bor typ i ett slott. Fick se mitt rum, husets 200 badrum och swimmingpoolen.
* Åt middag. Har ingen aning om vad det var, men gott var det. Drack vin.

Har upptäckt att alla snackar franska, 99,8% har mörkt hår och att jag kommer att vara konstant berusad.


Nu är jag jättetrött och vill sova. Pusshej.
Flygfältet där Lucas tog sin examen
Utsikten från mitt rum i den lilla byn strax utanför Toulouse som heter någonting som jag varken kan uttala eller stava till. Återkommer angående detta.
Kommentarer
Postat av: lollipop

bra att du har nu upptäckt att alla pratar franska i frankrike, kan vara hjälpsamt :)

är inte nådigt avis iaf!



Skrivet den 2011-09-21 kl 23:13:32
Postat av: hanna

saker som börjar så bra kan ju liksom bara bli bättre, eller hur? ;) kommer gå jättebra för dig!

Skrivet den 2011-09-22 kl 08:40:23
Postat av: Erica

Vem är Lukas??? Du måste skriva lite bakgrunds fakta om dom. Typ ålder osv!! Hur ska jag annars fatta allt. Btw, ha det så bra och drick allt som bjuds!

Skrivet den 2011-09-22 kl 11:46:46

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!