The slow but extremely furious to-be-dead driver

Idag tyckte Philippe att jag var redo för att köra på motorvägen och i centrala Toulouse.

Jag var så jävlar inte redo för det.

Okej allihopa. Jag kommer nog aldrig att komma hem till Sverige. Inte hel, inte utan att sakna någon kroppsdel, mest troligt inte med livet i behåll. Armar eller fötter (eller mest troligt både och) kommer ligga någonstans efter vägarna i Frankrike. Fransmännen är helt jävla galna. Systemet är underutvecklat.
Jag är INTE för dålig på att köra bil i stora städer, bara så att ni vet det.

Topp fem - saker jag hatar i trafiken i Frankrike:
1. Motorcyklar!
2. Alla filbyten. På en sträcka på 5 km byter alla bilar fil minst 25 gånger. Whats up with that liksom?
3. Bredden på vägarna. Två filer på en väg som påstås vara tvåfilig brukar vara ett plus.
4. Varningsskyltarna - hur svårt kan det vara att markera upp hastighetsbegränsningar och sätta upp trafiklysen på rätt sida av vägen, egentligen?
5. Kamerorna som tydligen finns monterade i de (ibland osynliga) trafiklysena. Vem är en stolpe till att döma mig om jag kör emot rött?

Sen hatar jag av principskäl typ allt annat som rör sig och sådant som går att krocka med. Andra bilar, barn, stillastående stolpar, växter i rondeller osv. I övrigt älskar jag mitt jobb.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!