Resan har börjat

Klockan 05.54 denna morgon smög jag in i hallen hos min gamle vän Johnny K. Like a ninja. Han hade en tavla som skulle färdigställas, och mitt plan skulle lämna Umeå blott ett fåtal timmar senare. Jag kom dit, målade, hostade upp lungorna, tvättade penslar och fotograferade mitt mästerverk utan att väcka en själ. Är så stolt att jag bjuder er på en bild.

Om ni, liksom min pojkvän, undrar om jag var bäst på särskolan också kan ni vara vänliga att lämna bloggen.


Resten av dagen har spenderats med gråten både i och utanför halsen. Visst ser jag fram emot resan, men att lämna allt och alla där hemma är inte kul. 3 månader - jullov - 6 månader. Totalt ska 9 månader spenderas utanför Sveriges gränser. Det är en lång tid.

Har nyss checkat in på Sankt Sigfrids B&B, ett supermysigt litet krypin i centrala Göteborg där man kan hyra rum för ca 500:- natten. Föreståndaren tipsade om en thairestaurang några hus bort så dit styr jag nog stegen inom de närmaste minuterna. Resten av kvällen spenderas nog med att försöka lista ut hur jag ska få mitt stora as till väska att bli några kilo lättare.

Imorgon fortsätter resan mot Frankrike.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!