En sista sängfösare

Apropå hostmedicinen så fixade Muriel en flaska till mig.

Apropå mat så åt jag visst en specialité idag, Frites du Canard. Friterat ankskinn. Visade sig vara rätt gott.

Apropå tidigare erfarenheter så åt vi pastisse till middag igår, en rätt som tillagas i ugnen och består av bland annat anka och potatis. Det var också gott. Vi fick någonting till det, en liten fettklump som innehöll inälvor som också kom från ankan. Tydligen ville jag inte veta vad.

Apropå stället jag bor på så kan jag fortfarande inte säga det eller stava till det utan att kolla på en fusklapp.

Apropå någonting helt annat har jag kört bil hela dagen. På lokala vägar. På landsvägar. Förstått mig på automatväxlade bilar och fickparkerat. Frankrike måste uppdatera sitt trafiksystem, punkt slut.
Kommentarer
Postat av: Lollipop

alltså förlåt, men muriel låter som ariels fula kusin eller nåt

Skrivet den 2011-09-23 kl 01:27:15

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!