Dagen D

Idag ska jag träffa min nya familj för första gången.

Träffa. Min. Nya familj.

Det hade kanske låtit vettigt om jag varit grovt kriminell, blivit misshandlad av mina syskon och haft två missbrukande föräldrar, men så är ju inte läget. Jag har redan världens bästa familj. Det känns lite som ett svek mot dem att jag ska skaffa en ny, eller nja, det låter nog bättre om jag säger en till. En till familj. Inte en bättre eller kanske ens nästan en lika bra, men en familj.

Philippe, pappan i "den andra" familjen, ringde mig imorse.
"Are there any problems? Don't hesitate to call me if you have any problems."
"No," svarade jag, "there won't be any problems".
Förutom att jag möjligen kommer fly från utrikesterminalen och leta rätt på första bästa plan som tar mig hem.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!