Hockey i ett nytt land

Igår, inför 934 åskådare, gjorde jag - i landets näst högsta liga - domarpremiär i Frankrike.
Jag kan ju avslöja att jag faktiskt var lite nervös.

Spelarna var dock kanske de snällaste jag varit med om! De ställde upp sig perfekt inför varje nedsläpp, klagade knappt på domsluten (utom en sex man som jag möjligen var lite tajt med), snackade och skämtade och tackade sedan glatt efter matchen. Publiken var enormt exalterad. Domarkollegorna var duktiga och enormt hjälpsamma. Nivån var - nåja - kanske inte vad man hade väntat sig i en fullsatt arena i Sverige, men nog så väl krävde den en aktiv skridskoåkning och sex vakna ögon som följde spelarna.

Matchen inbringade dessutom min livs första check med en summa på nästan 110 Euro. Överbetalt, skulle en del säga. Välbetalt, skulle jag säga. Mer än i Sverige, skulle alla säga.

Domarteamet före matchen. Stelt leende på Svensken?

Domarteamet efter matchen, något mer avslappnade!


Min helt egna domarloge - med inredning i rosa, belyst spegel och en skinnsoffa/säng. Fransmännen har fattat vad det handlar om!

Detta var hittils mitt livs mäktigaste match som domare. Tveklöst.
Om två helger har jag match i Bordeaux, och ryktet säger att den arenan rymmer 4000 personer. Och att den dessutom brukar fyllas.
Kommentarer
Postat av: eloise

hej! jag skulle bara säga hej! hej hej!

vad kul att du är rik och har musikalstjärneloger!

hejdå!

Skrivet den 2011-10-17 kl 11:07:01
Postat av: ma

Grattis, vad roligt!Det tar sig...............

Skrivet den 2011-10-17 kl 13:12:22
Postat av: ma

Grattis, vad roligt!Det tar sig...............

Skrivet den 2011-10-17 kl 13:12:46

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!