Up's and Down's

Idag åt en jävla bankomat upp mitt kreditkort. Har någon hört talas om att detta hänt förut? Nej, trodde väl inte det heller. Det faktum att jag tappade mitt kreditkort gjorde det sedan omöjligt för mig att ladda min mobil som hade slut på pengar, vilket i sin tur försvårade möjligheterna att höra av mig till frankrikefamiljen, som dagen till ära var rätt förbannade för att jag kvällen innan glömt stänga av en fläkt.

Ja, det var en helvetesmorgon.
Jag ringde Claudia. Hon ringde Salome. Vi shoppade. Allting blev bättre.

Jag lyckades få tillbaka mitt kreditkort (via mina franskakunskaper, tro det eller ej!) och jag laddade min mobil. Vi åt lunch (lyckades oturligt nog välja den enda smörgåsen som inte var en panini, men den funkade) och vi drack - som från himmelriket - RIKTIG cappuchino! Tack Gud (och servitören vid Place Capitol) för att du äntligen bevisat att det GÅR att få någonting annat än espresso i Frankrike - åtminstone på ETT café, om man betalar 3.90 euro för det.

Tjejerna ville senare gå ut, men efter att jag hämtat hem Lucas från hans simtävling kändes det mer rätt att stanna med Frankrikefamiljen. Vi såg en film - där jag faktiskt förstod delar av handlingen - och hade lite allmänt familjemys. Det behövs ibland, precis som man ibland behöver en härlig girls day out. Tack tjejer, tack för att ni finns här i Toulouse!

Såååååååååååååååååååååååååååå gott!!!
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!