Ni kan aldrig gömma er för era tankar

Ni tror att ni kan lura mig.

Glöm det. Jag vet vad ni tänker.

Ni läser det förra inlägget, och genast kommer idéerna upp i era huvuden.  ’Det är säkert hon som är för dålig på att stryka’, tänker ni. ’Det är hon som är ung och lat och bortskämd som och helt saknar känsla för form och kvalité, samt föddes utan förmågan att stryka en skjorta bra’. Visst. Trodde ni ja.

Jag vill hävda att ni har fel.


Skjortan är svårstruken, och hjälpmedlet jag har till mitt förfogande håller definitivt inte dagens EU-standard. Jag tänker visa er en bild på strykjärnet för att bevisa att jag har rätt.


Ställningen är alltså LAGAD MED TAPE för att hålla ihop.
Strykjärnet skulle kunna vara äldre än min mormor.
Det är inte heller till någon större hjälp att ångfunktionen på strykjärnet är ur funktion.


Helt seriöst.

Titta på strykjärnet en gång till.

Nu vill jag att vi åter igen ber en bön liknande den i förra inlägget. Vänligen luta er tillbaka, ta ett djupt andetag, knäpp händerna och läs följande rader högt för er själva:

'Kära Gud, snälla se till så att Muriel köper ett nytt, fungerande, litet, händigt och användbart strykjärn OMGÅENDE, både för klädernas och Livs mentala hälsas skull. Och kära Gud, må skjortan från G-star Raw snarast möjligt leta sig ut i trädgården och fatta eld.
Amen.'
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!