En dag i mitt liv

Det är många av er som frågar var jag egentligen har för mig på dagarna. Det är en ganska bra fråga, då mitt 'jobb' inte inkluderar speciellt mycket arbete.

En dag i mitt liv - onsdag den 2:a november (sista dagen av barnens skollov, Philippe befinner sig i Oman och Muriel är ledig)
8.30: Vaknar av att någon kastar tennisbollar på mitt fönster. Det är min värdbror som är utelåst. Släpper in honom och ser att han köpt croissenter, vi slår oss ner och käkar frukost tillsammans.
9.30: Kollar mailen, facebook och uppdaterar bloggen. Chattar med Josefin och inser hur mycket jag saknar henne.
10.10: Väcker Lison och hennes kompis Noëmi.
10.30: Stryker barnens kläder och tittar på fransk TV. Stör mig helt otroligt mycket på att alla program är dubbade. Noëmis pappa kommer förbi, vi kallpratar en stund innan de åker hem.
13.00: Hjälper till med lunchen. Biffstek, haricot verts och franska potatisbullar står på menyn (otroligt mycket godare än de äckliga degklumparna Sverige har att bjuda på). Desserten består av yoghurt och espresso.
14.00: Lånar familjens dator för att försöka få in bilderna från kameran på min hårddisk. Min dator har inte varit speciellt samarbetsvillig sedan viruset Security Sphere 2012 slog ut stora delar av mjukvaran. Tack och lov funkar detta och jag laddar över mina bilder!
14.45: Korrigerar bilder till blogg och facebook. Har nu 406 nya bilder att jobba med...
15.45: Hjälper till att plocka in varor från bilen, plockar undan barnens kläder och sorterar tvätt. Berättar för Lucas att jag under inga omständigheter kommer att tolerera att han skjuter på mig med sin softgunpistol.
17.00: Skriver brev på löpande band. Tre personer har post att vänta!
18.00: Går loss på crosstrainern till ett avsnitt av Glee. Crosstrainern hakar upp sig på högsta nivån i början av passet, så 40 minuter senare står jag där badandes i mitt eget svett och bestämmer mig för att jag förtjänar alla kakor jag kan hitta efter middagen.
19.30: Äter middag med Lison, fläskpannkakan som jag rörde ihop igår smakar lika mumsigt nu som då. Muriel är frånvarande, hon kör Lucas tillbaka till hans internatsskola.
Äter trots allt ingen kaka, träningspasset var alldeles för jobbigt för att slösa bort det på cupcakes.
20.00: Borstar tänderna tillsammans med Lison. Bildar rockband till 'I was made for loving you' framför badrumsspegeln, jag på trummor och hon på gitarr. Säger godnatt till Lison.
20.40: Tittar på Real Madrid - Lyon och väntar på att Muriel ska komma hem. Planerar morgondagens alla aktiviteter.
22.00: Pratar med mamma och pappa på Skype. Kollar upp biljetter på internet för att se när och hur de lämpligast ska ta sig hit till våren, berättar om Bordeaux och uppdaterar mig om vad som händer på hemmaplan.
22.30: Letar efter nya TV-serier att ladda hem. Glee S02 är slut och jag behöver någonting bra som motiverar mig till träningen!
23.00: Släcker lampan, slut för dagen.
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!