Things that are up

Man kanske kan tycka att jag borde skriva mer om mitt liv, om vad som händer och sådär, men om sanningen ska fram - är det verkligen så intressant?

I torsdags åkte jag och hämtade Lucas på tågstationen. Vi lagade burritos, sedan gick vi på bio och såg en film där halva jordens befolkning dog för att de inte tvättade händerna.

Igår eftermiddag åkte jag med Muriel och Lucas till ett shoppingcenter i Blagnac (förorten där flygplatsen ligger, ungefär Toulouse's motsvarighet till Arlanda) och köpte mig ett par nya jeans från H&M och en ny vinterjacka från Mango Suit.

Att det tagit så många år för mig att upptäcka H&Ms jeans gör nästan ont i själen, de är sköna, snygga, och framförallt - superbilliga! Stretchtyget fungerar jättebra för mig som inte passar in i 'standardmodellen' av jeansköparna, smala ben och normala höfter när jag själv stoltserar med motsatsen.

Vinterjackan köpte jag helt enkelt för att den var riktigt snygg och att den hade en viss procent av ull i ytterlagret, vilket innebär att jag kommer kunna använda den i Sverige också.

Igår kväll mötte jag upp Salome, Claudia och Claudias kompis från Österrike i stan, där sprang vi runt som galningar för att försöka hitta en present till Lison som fyller år på måndag.

Uppdragsstatus: Fail.

Efter det letade vi rätt på en restaurang som faktiskt hade rätt hyfsade priser (11-13 euro för en pizza) och happy (half) hour mellan 19.00-19.30 då det rådde 20% på hela menyn! Nu kom vi förvisso dit 19.40, men maten höll toppklass och restaurangen var mysig så vi kommer definitivt att gå dit igen.
Jag beställde den något ovanliga pizzan med rökt lax, rekommenderas. Nästa gång ska jag pröva pastan med tre sorters ostar och rökt italiensk skinka, mmm.


På kvällen åkte vi ut till en 'soirée' (vet faktiskt inte riktigt hur jag ska översätta det, social tillställning kanske?) hos en kille från Karibien som heter Bobo. Soiréen levererade dock inte mer sociala aktiviteter än GTA så vi åkte ganska snabbt därifrån.

Nu är det lördagmorgon. Jag funderar på att äta frukost. Ikväll har Toulouse ishockeylag match mot Cergy, där ska jag glida runt och hålla ordning. Så var det ju den där födelsedagspresenten också, ny dag, nya försök! Och en matsäck måste fixas för morgondagen, för imorgon blir det bergen. Kommer troligen dö. Hehe.

Detta var alltså en snabb genomgång av de senaste 40 timmarna alltså. Funderar på att kalla den 'Här är mitt liv' eller 'Konsten att göra så lite som möjligt men ändå tjäna pengar på det'. Vad tycker ni känns som en lämplig titel? Trevlig lördag!
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!