Relationsförändringar

Efter en lång tids funderande bestämde jag mig för att lägga upp förhållandestatusen "en couple" (i förhållande) på facebook.
Det verkar glädja många av mina facebookvänner. Flertalet gillar denna uppdateringen.
Vissa väljer till och med att skriva en liten kommentar i kommentarsfältet.

"Grattis".

Grattis?
Exakt vad är det ni egentligen gratulerar till?

"Grattis till uppdateringen på din facebook-profil!"
"Att meddela sin relationsstatus till 593 personer med ett enda knapptryck är bra gjort, grattis!"
"Tänk att till och med DU kunde skaffa dig en respektive - grattis!"

Det KAN ju även varit skrivet i en liten mer positiv anda, till exempel,
"Grattis till att du funnit kärleken"?

Nej hörrni - när vi tänker efter litegrann framstår nog faktiskt det alternativet som det minst troliga.

Människor. Att enbart säga "Grattis" kan ibland tolkas en smula förvirrande, nästan rent utav förolämpande.
Tänk på det.
Kommentarer
Postat av: louie

oj, ska jag ta tillbaka min like?

Skrivet den 2011-12-27 kl 12:11:22
Postat av: amanda

jag brukar också tänka på det. grattis hit och grattis dit

Skrivet den 2011-12-27 kl 19:19:49
URL: http://vannersokes.blogg.se/

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!