Livet som slottsfru

Okej.
Festen igår var i ett slott.
Inget skämt.
Min kollega Guillaumes föräldrar bor alltså i ett slott.
Brorsan lånade stället och styrde fest.
Rätt skönt.


Slottet, som var 5 våningar högt och hade fler rum än någon kunde räkna till, byggdes av en avlägsen släkting till Guillaume som var en framgångsrik advokat under Napoleons tid. Möblemanget står kvar i originalskick sedan huset byggdes. Antikrundan hade sprängts av överbelastning. Det är allt jag säger.


Festen då? Temat var 'Glow in the dark', så UV-lampa, kroppsfärg och snygga kostymer hade styrts upp. De flesta bilder ser ut ungefär som den nedan. Alla var i alla fall jättetrevliga sedan de förstått att jag snackade någorlunda bra franska, så vi pratade, dansade, drog ordvitsar (som jag inte fattade någonting av), tittade på fyrverkerier och käkade ost till klockan 6 på morgonen, innan vi drog oss tillbaka till någon av slottets kammare. Helt okej kväll!

Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!