Dag 8 – Min bästa vän

Det här är svårt, mycket svårt. Jag har många bra vänner (brukar jag intala mig själv och min låsatskompis) och det är ju faktiskt rätt elakt mot den ena att påstå att den andra skulle vara bättre på något sätt. Alla är lika mycket värda. Därför väljer jag helt enkelt att presentera 'En Riktigt Bra Vän'.


Till höger på bilden ser ni Christian. Jag är den som ler överdrivet stort till vänster, Christian är alltså då den andra personen som ler lite stelt och nog helst skulle velat befinna sig någon helt annan stans i detta fotoögonblick. Christian hatar att vara med på kort, och jag gillar att få honom att ställa upp på dem. Därav skillnaden i våra humör skulle jag tro.


Vem är då Christian?

Christian är personen som alltid får mer fisk än mig, som alltid vinner i armbrytning, som alltid är snäppet starkare och som alltid klår mig i TV-spel. Christian är personen som retar gallfeber på mig och som jag slåss med allra mest.

Christian är också den personen som lärt mig hålla en bössa på rätt sätt, hur man kör moped på sliriga skogsvägar, hur man åker vattenskidor, hur man sladdar med en bakhjulsdriven Volvo och hur man sprutar tändvätska på öppen eld.

Christian är norrlänningen personifierad. Christian är personen som är bra på allt jag är dålig på.


Han är också, trots sin maccho attityd och sitt hårda yttre (se bilden ovan) en riktig hejare på att dansa! I timmar har jag snurrat runt på byagården i hans hemtrakter med drömmen om att en vacker dag bli lika bra som honom, endast för att inse att han ständigt håller sig snäppet ovanför. Han har ju dock några EM-silver och SM-guld som tyder på att han ska vara bättre än mig, så jag antar att det är okej.

Han råkar också vara minst lika envis som mig själv, så när jag väl vill jag vinna mot honom i någonting ger han sig fan på att han ska klå mig. Sedan gör han det oftast också.

Idag ses vi inte så ofta, jag och Christian. Han bor kvar i Lycksele och jobbar som snickare medan jag rest iväg för att upptäcka världen. Trots det är det alltid precis som om jag aldrig lämnat stan när vi väl ses, vi åker ut i båten, Christian drar upp fisk och jag kastar bort drag. Vissa saker verkar aldrig förändras, och jag tror att det är därför jag uppskattar honom så mycket. Christian, du är En Riktigt Bra Vän!

(Jag vet att du kommer att hata mig pga alla bilderna jag lagt upp, men jag är inte orolig. Det är fortfarande drygt en vecka tills jag kommer hem och jag springer snabbt.)
Kommentarer

Skriv en eller flera kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

URL:


Skriv här!